kärlek?

Varför finns kärlek?
Är den verkligen så bra som alla säger?
Varför blir man alltid sårad av kärleken?
Finns det någon som tar kärlek seriöst?

Det är frågor , jag ställer mig varje dag..
Den förstör bara. Den är skit. Den sårar en så oerhört
mycket och djupt... Okej, jag gillar också kärlek,
när den är sann.. men när fan vet man att den är det?
man tror det, för att det finns vissa saker som tyder på det.
Men när den andra sviker och lämnar dig kvar ensam i skiten?
då är det ju inte sann kärlek?, har det ens vart det innan då?
Hur lång tid ska det ta för att man ska veta säkert?...

Hur ska man veta att den andra bara vill en sak , osen sticka eller
bara va tsm med dig för att ha någon?, Sen när han hittar någon bättre
så försvinner han. Hur ska man veta att han tar dig för en sak?
tex dina bröst? eller ditt utseende?, och inte för att han verkligen tycker om dig.
Hur tror du det känns när han bara utnyttjar dig? och får dig sjunka till marken.
När du inte har någon kraft och styrka kvar...

Kärlek sårar en som fan, egentligen förstör den bara ditt liv,
hur ska man veta att man verkligen älskar en person?
att det är just den personen och inte någon annan?
hur ska man våga lita på personen, att det är sant det han säger?

Man får helt enkelt lita på han & hoppas att han är ärlig,
Kärlek handlar om att följa sitt hjärta, skit i vad alla säger & tycker,
det är du som ska följa ditt hjärta, är du lycklig med han, så håll fast vid han
& skit i alla andra du förlorar, dom kommer förstå förr eller senare att du faktiskt är
lycklig med han och gör dom inte det, är dom inga äkta vänner.
Förlorar du kontakten med andra killar som vill ha dig, skit i dom,
är du lycklig så va det, du vet ju inte om dom bara vill förstöra eller hur det
ligger till eller hur ? Ta vara på det du har, så du inte förlorar det.

Kärlek är både glädje och hat.
den kan såra dig djupt, men
kan även göra dig lycklig..







Kommentarer
Postat av: Isabella

Allt det du skrev stämde in på mig!

jag lita på min kille & jag hållde mig fast vid han.

Jag förlora 2 av mina bästa vänner för att dom oxå ville ha han, men jag sket i dom, jag va lycklig med grabben min.

Men dte visa sig att han playa mig hela tiden, han sa en massa ord som jag gick på.

Tomma ord!

han dissa mig för en av tjejerna som jag förlora för att dom inte kunde va glada för min skull, dom kunde inte se mig lycklig med han.

Kärlek gör ont när man har hittat fel kille.

2010-04-09 @ 13:39:27
URL: http://isabeeellaab.blogg.se/
Postat av: .

Man får helt enkelt lita på han & hoppas att han är Bra kärlek är det bästa som finns -

Kärlek handlar om att följa sitt hjärta, skit i vad alla säger & tycker, det är du som ska följa ditt hjärta, är du lycklig med han, så håll fast vid han

& skit i alla andra du förlorar, dom kommer förstå förr eller senare att du faktiskt är lycklig med han och gör dom inte det, är dom inga äkta vänner.

: det stämmer. våga lita på ditt hjärta. vänta med sex & stannar han kvar är han bara ute efter en sak: dig. man älskar inte en kille efter bara några veckor, utan det kan ta flera månader eller år innan man verkligen känner personen & älskar han. Jag älskar dig är tre verkligen stora ord och betyder så otroligt mycket. ha inte så brottom framåt utan ta det lugnt, låt det ta sin tid & lär känna personen :)

2010-04-11 @ 03:21:15
Postat av: Matilda ♥

jaa, det är det jag gör nu ,

jag låter det ta tid, för då vet jag att det blir så mycket bättre sen, stressar man frma något går det bara åt helvete... så då kan man lika gärna ge det tid om man vill ha något som håller o är seriöst.

2010-04-11 @ 13:43:37
URL: http://tildjiibabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0